Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A Financial Times Book of the Year 2020! What is a responsible business? Common wisdom is that it's one that sacrifices profit for social outcomes. But while it's crucial for companies to serve society, they also have a duty to generate profit for investors - savers, retirees, and pension funds. Based on the highest-quality evidence and real-life examples spanning industries and countries, Alex Edmans shows that it's not an either-or choice - companies can create both profit and social value. The most successful companies don't target profit directly, but are driven by purpose - the desire to serve a societal need and contribute to human betterment. The book explains how to embed purpose into practice so that it's more than just a mission statement, and discusses the critical role of working collaboratively with a company's investors, employees, and customers. Rigorous research also uncovers surprising results on how executive pay, shareholder activism, and share buybacks can be used for the common good.