Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Grime, Glitter, and Glass, Nikki A. Greene examines how contemporary Black visual artists use sonic elements to refigure the formal and philosophical developments of Black art and culture. Focusing on the multimedia art of Renée Stout, Radcliffe Bailey, and María Magdalena Campos-Pons, Greene traces the intersection of the visual's sonic possibilities with the Black body's physical, representational, and metaphorical use in art. She employs her concept of "visual aesthetic musicality" to interpret Black visual art by examining the musical genres of jazz and rap, along with the often-overlooked innovations of funk and rumba, within art historiography. From Bailey's use of multilayered surfaces of glitter, mud, and recycled materials to meditate on Sun Ra's Afrofuturism to Stout's life-size cast of her own body that recalls funk musician Betty Davis to Campos-Pons's performative and sculptural references to sugar that resonate with the legacy of Celia Cruz, Greene outlines how these artists use mediums such as molded glass sculptures, viscous wet plaster, and dazzling mannequin heads to enhance the manifestations of Black identity. By foregrounding the sonic elements of their work, Greene demonstrates that these artists use sound to make themselves legible, recognizable, and audible.