Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is the first book to consider Gerwig as a writer-director. It argues that her three feature films to date--Lady Bird (2017), Little Women (2019) and Barbie (2023)--engage with debates about feminism and femininity through cinematic aesthetics. Her films are linked by heightened attention to material culture--through costume, production and set design. They meticulously recreate imagined worlds that resonate with viewers in the present for what they have to say about identity and relationships in contemporary culture, particularly how our lives, especially those of women, are fashioned through clothing, décor and architecture. They feature women who rebel by fashioning independent lives as fabricators--those who shape their worlds rather than being shaped by them. Considered together, Gerwig's three features form a developing oeuvre tracing the contours of feminist refashioning.