Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The last great master of the Renaissance, El Greco, holds a singular place in the history of art. His work is still viewed today with the eye of modernity, seducing a wide audience of lovers of ancient and contemporary art Published to accompany the first major monographic exhibition dedicated to El Greco in France: Grand Palais, Paris, 21 October 2019 - 10 February 2020, followed by Art Institute of Chicago, 4 March - 21 June 2020 The last great master of the Renaissance, Domenikos Theotokopoulos (1541-1614), known as El Greco, 'The Greek', holds a singular place in the history of art. Born in Crete, trained in the Byzantine tradition, El Greco continued his apprenticeship in Italy, in contact with Venetian aesthetics and Roman mannerism. It was in Spain, where he settled in the 1570s and where he imported his Italian ifluences (Titian, Tintoretto, Michelangelo) that he revealed the extent of his talents. In Toledo, he painted both secular and altar paintings, such as his masterpiece, The Burial of the Count of Orgaz.