Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A gifted yet controversial anatomical teacher, Robert Knox (1791-1862) published this remarkable study in 1852. It explores the influence of anatomy on evolutionary theories and fine art respectively. The first part of the work discusses the lives and scientific insights of the eminent French naturalists Georges Cuvier (1769-1832) and Étienne Geoffroy Saint-Hilaire (1772-1844). Rejecting the explanations offered by natural theology, Knox maintains that descriptive anatomy can give answers to questions surrounding the origin and development of life in the natural world. The latter part of the book is concerned with the relation that anatomy bears to fine art, specifically the painting and sculpture of the Italian Renaissance. Entering the debate about the importance of anatomical knowledge in art, Knox focuses on 'the immortal trio' of Leonardo da Vinci, Michelangelo and Raphael. Henry Lonsdale's sympathetic biography of Knox has also been reissued in this series.