Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Recent research in early modern print media and the early enlightenment have dramatically changed the way we look at the Dutch Republic in the later seventeenth century. For a long time, this was an underresearched area. Interdisciplinary approaches now demonstrate how a dense, varied, and for its time, technically advanced media landscape managed to involve intellectuals, politicians and craftsmen in debates on current issues. Based on a small corpus of enigmatic satirical prints, so far overlooked by art historians and historians of religion alike, this book explores how polarization between theological schools during the reign of stadholder William III triggered, necessarily covert, debates on the shortcomings of early modern Churches that prepared the way for a more enlightened religious culture.