Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Concrete', 'pattern' or 'shaped' poems are well documented as experimental curiosities. While giving some attention to this sub-genre the book shifts the focus to the ways in which visual form manifests itself in traditional verse, examining poems by Milton, Wordsworth, Eliot, Olson, T.E. Hulme, Auden, Williams, Larkin and Charles Tomlinson. It examines how the tactile presence of the poem on the page transcends the routine distinctions between genre and historical context, emerging as a significant but largely unexamined contribution to modernist poetics. The interpretative methodology is radical, adapting Wollheim's twofold thesis grounded in the aesthetics of visual art to the author's own concept of the double pattern Graphic Poetics challenges the accepted protocols of reading and interpreting verse and considers how poetry is involved in a dialogue with such theoreticians as Derrida. Introducing a new perspective on how poems work and on how they generate effects, it shows how poets use devices previously unrecognised and unacknowledged, techniques which are more commonly associated with visual arts than with literature.