Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Envuelta en un misterio denso y prolongado, la crisis del marxismo italiano (y del pensamiento de Gramsci, que constituye su capítulo fundamental) no ha encontrado todavía, a más de cuarenta años de su inicio, una explicación satisfactoria. No porque hayan faltado interpretaciones importantes de esta experiencia (Norberto Bobbio, Massimo Cacciari), o autocríticas significativas, como aquella de Lucio Coletti, primero, y de Biagio de Giovanni, después, sino porque el corazón de la cuestión, aún hoy, no ha sido ni siquiera rozado. Y, justamente por esto, algunas cuestiones del marxismo continúan viviendo sin vivir, dentro de los sepulcros de la filología y de la historiografía, mientras crece el hastío contra estas, sin que existan más instrumentos culturales y políticos para contrastarlas. En este marco, este ensayo de Augusto Del Noce (quizás el más grande filósofo católico italiano del siglo XX), de 1978, dedicado a Gramsci representó un punto de inflexión, no solo porque identificó los límites profundos de la filosofía inmanentista del gran pensador italiano y los vinculó con la temática del suicidio de