Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Taking Gertrude Stein, Zora Neale Hurston, Lydia Davis and David Foster Wallace as key case studies, Lola Boorman makes a series of compelling links between how American authors and intellectuals learned grammar - through various, diverse institutional settings - and how they use it in their work to directly address structures of power, authority, democracy, gender, race and class. Drawing on the shifting discourses and definitions of grammar in academic disciplines, literary and intellectual movements and para-literary networks - including linguistics, anthropology, language philosophy, self-help grammar books and school pedagogy - the book charts the invisible yet ubiquitous role that grammar has played in literature and literary criticism, and its embeddedness in systems of social and political power and conceptions of national identity.