Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De methode van de Grafische Dossieranalyse is een unieke manier om het leven van een persoon op een simpele en overzichtelijke wijze in beeld te krijgen. In één oogopslag wordt duidelijk hoe het leven verlopen is, waar de problemen zitten, hoe de contacten met zorgpersonen zijn geweest, verhuizingen, schoolloopbaan en onderwerpen die voor een specifiek persoon van belang zijn. Hierdoor ontstaat als het ware een psychologisch paspoort.
Door deze samen te maken met het kind, jongere of de volwassene krijgt niet alleen de hulpverlener of diagnosticus inzicht in het leven van de hulpvrager en de aard van de problematiek, maar ook de hulpvrager zelf. Het stimuleert reflectie en zelfreflectie. De hulpverlener kan het ook alleen doen. Maar wanneer het met de cliënt gemaakt kan worden, ontstaat een vanzelfsprekende samenwerking die door beide partners gewaardeerd wordt.
Het boek is helder en duidelijk geschreven, de methode is uitvoerbaar voor iedereen die de problematiek van een persoon in de context van zijn of haar leven wil zien. De beschreven methode is geschikt voor iedereen die werkzaam is in de hulpverlening, zorg of onderwijs om het kind, de jongere of de volwassen in de context van diens hele levensloop te zien. Martine Delfos ontwierp deze methode om aan de complexiteit van sommige levenslopen tegemoet te komen en het leven vanuit het perspectief van de mens waarom het gaat te ervaren.