Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Good Dogs explores the intersection of didacticism, Chinese vernacular scholarship, social criticism, and commercial storytelling in late Tokugawa Japan through an examination of a masterpiece of 19th century popular fiction: the novel Nansō Satomi hakkenden (The Lives of the Eight Dogs of the Satomi of Southern Kazusa; for short, Hakkenden), serialized from 1814 to 1842 by Kyokutei Bakin (1767-1848). The author argues that in Bakin's hands, popular fiction functioned to mobilize and hybridize high culture and low, official and heterodox ideologies, and the demands of both the moralist and the marketplace. Good Dogs begin with detailed examinations of Hakkenden as, in turn, a work of gesaku (popular fiction); an adaptation and critique of the Chinese vernacular novel Shuihu zhuan (J. Suikoden, The Water Margin); and an exercise in kanzen chōaku, "encouraging virtue and chastising vice." Then it explores how the novel's blend of didacticism and playfulness destabilizes the putatively moral categories of gender, species, and social class, while foregrounding an image of moral agency that prefigures modern individualism. Good Dogs combines close readings of Hakkenden with a consideration of the novel's place in 19th-century Japan (including its Meiji reception), as well as its place in East Asian vernacular fiction.