Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At the intersection of art and religious history, this work suggests a fresh method for studying Chinese gods and sacred places. Susan Naquin tells the full story of the transformations of the Lady of Mount Tai, North China's most important female deity, and her mountain home. This generously illustrated visual history presents a rich array of overlooked statues, prints, murals, and paintings of gods that were discovered in museums, auctions, and extensive travel. By focusing on ordinary images, temples, and region-based materiality Naquin demonstrates how this flexibly gendered new god flourished while her male predecessor was neglected. Both suffered greatly during the last century, but Mount Tai continues to be a culturally significant monument and China's most popular tourist mountain.
Winner of the 2024 Levenson Prize (Pre-1900) awarded by the Association for Asian Studies. https: //www.asianstudies.org/aas-2024-prizes/