Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In late modernity theology has to perform an aesthetic turn, if it wants to break out of its current isolation. Theologians cannot limit themselves to biblical texts and Christian tradition as a frame of reference but also have to search for traces of God's presence in cultures and religions. God/Terror addresses the quest for God in the context of oppression, violence and terror from an aesthetic perspective. It looks at how artists and writers approach the relationship between God and Terror. Statements such as that from composer Karl Heinz Stockhausen: "9/11 was the greatest work of art ever" or from South African writer Adam Small: "Only literature can perform the miracle of reconciliation" - are occasions to reflect again about the relationship between ethics and aesthetics, theology and the arts. As in a medieval diptych, the theme is mirroring god talk in memory of 9/11 and in the context of political conflicts in Germany, South Korea and South Africa.