Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
God, Space, and City in the Roman Imagination is a unique exploration of the relationship between the ancient Romans' visual and literary cultures and their imagination. Drawing on a vast range of ancient sources, poetry and prose, texts, and material culture from all levels of Roman society, it analyses how the Romans used, conceptualized, viewed, and moved around their city. Jenkyns pays particular attention to the other inhabitants of Rome, the gods, and investigates how the Romans experienced and encountered them, with a particular emphasis on the personal and subjective aspects of religious life. Through studying interior spaces, both secular (basilicas, colonnades, and forums) and sacred spaces (the temples where the Romans looked upon their gods) and their representation in poetry, the volume also follows the development of an architecture of the interior in the great Roman public works of the first and second centuries AD. While providing new insights into the working of the Romans' imagination, it also offers powerful challenges to some long established orthodoxies about Roman religion and cultural behaviour.