Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is a compact, up-to-date guide to the history and construction of Verdi's last - and possibly greatest - opera. Incorporating the findings of the most recent research, it provides performers, opera enthusiasts, students and scholars alike with a reliable summary of what is currently known about the work. The book gives a full synopsis of the plot and a detailed account both of Verdi's aims in composing the opera and of how he actually composed it: which portions were difficult for him, which he considered crucial, which were afterthoughts, etc. Special attention is given to separating the three versions of Falstaff that Verdi approved - versions that are still confused in almost all performances today. Professor Hepokoski also supplies extensive discussions of Boito's derivation of the plot and text from Shakespeare (and others); of the musical technique and structure of Falstaff; and of Verdi's own guidelines for interpretation, staging and singing. A guide to critical assessments of the opera illustrates the widely differing receptions the opera has had in the twentieth century, and a concluding essay by Graham Bradshaw discusses Shakespearean aspects of both Otello and Falstaff. The book contains a bibliography, a discography (by Malcolm Walker), illustrations of the original stage designs and costumes, and extensive musical examples.