Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From hypermasculine heroes' journeys to the boyish play cultures of modding and hacking, popular imagination has long attributed videogames to boyhood. Yet there is also a complex history of girlhood protagonists and a wealth of unnoticed girls' gaming practices that have gone unaccounted. This book explores the evolution of gender, youth, and identity in games-from the Game Boy Color Sewing Machine to the growing presence of games featuring girl protagonists and social and identity obstacles. Games are shifting away from the heroes' journey and towards the Bildungsroman, or coming-of-age tale. Investigating Girlhood Games and situating them among invisible girls' gaming histories unearths a reflection on gender and games culture, youth and transition, cultural production and self-expression, and the resistant possibilities found in the liminal realm of play.