Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Due to the implacable,enigmatic nature of Giorgio de Chiricos vision, there has been numerous, conflicting interpretations of his painting. This discussion considers the artists integration of Nietzschean philosophy, particularly his perspectivism, the symbolism of Grecian myths and his enigmatic figuration. These ingredients are used as an insight into de Chirico's aesthetic achievements. The artists work is characterized by a consideration of appearance and reality; his seemingly straightforward images suggest a sense of accessibility, yet they are ultimately irreducible to knowing. His haunting images include references to both the Italian Risorgimento and Nietzsches Birth of Tragedy, and these are used in part as an interpretive framework. De Chirico\'s fascination with the poetic content of Nietzschean themes is particularly relevant in the light of the Apollonian-Dionysian disunity; a work that acts as a touchstone to the understanding of de Chiricos visual mystery.