• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Getting Price Right

The Behavioral Economics of Profitable Pricing

Gerald Smith
Hardcover | Engels
€ 67,95
+ 135 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Winner, 2022 Leonard L. Berry Marketing Book Award, American Marketing Association

How do leaders, managers, and proprietors go about the essential task of setting prices? What biases enter into this process, and why? How can a business debias its price setting to become more productive, strategic, and profitable?

Combining perceptive insights from behavioral economics with leading-edge ideas on price management, this book offers a new approach to pricing. Gerald Smith demonstrates why understanding, reframing, and refining everyday pricing processes--a firm's or manager's pricing orientation--results in a better long-term pricing strategy. He explores how pricing actually happens in practice and shows how to identify and remove the psychological blinders that cause suboptimal decisions and policies. Smith details how to improve pricing orientation by combining the soft behavioral skills that intuitively shape and refine pricing practice with the hard analytic skills that guide and structure pricing strategy. The result is more rational and more profitable pricing--with respect to not only revenue and profitability but also employee productivity and customer satisfaction.

Offering an accessible and actionable model, Getting Price Right is the first book to apply behavioral economics to managerial price setting. It is a must-read for corporate business leaders, thought leaders, and professionals interested in advances in pricing and for managers, entrepreneurs, proprietors, and small and midsize business owners whose everyday work involves pricing.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
352
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780231190701
Verschijningsdatum:
12/10/2021
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
168 mm x 241 mm
Gewicht:
703 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 135 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.