Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Gegenwärtig lassen sich zahlreiche Phänomene beobachten, die öffentlich häufig als Krisen gelten (z. B. Klimawandel, Corona-Pandemie, Ukrainekrieg). Mit dem Begriff werden Situationen gedeutet, in denen Ereignisse als so herausfordernd erscheinen, dass angemessene Entscheidungen für die Zukunft schwierig sind, da die Informationen dazu nicht ausreichen, was wiederum verunsichert sowie Zeit- und Handlungsdruck erzeugt. Geschichtsdidaktisch handelt es sich um aufregende Zeiten, da angenommen wird, dass Verunsicherungen oder Probleme historisches Denken anstossen können. Der Band vereint theoretische und empirische Beiträge von Geschichtsdidaktiker*innen, die sich mit Geschichtslernen in Krisenzeiten befassen.