Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this posthumous volume, renowned sociologist Herbert Blumer analyzes George Herbert MeadOs position in the study of human conduct. Engaged with MeadOs work for over half a century, Blumer explored MeadOs ideas for developing the theoretical and methodological position of symbolic interactionism, a term that Blumer would later introduce. Although Blumer focused on the sociological and social psychological implications of MeadOs pragmatism, his objective was to explore social processes embodied in and formed through social action. Envisioning individual and collective social action as ongoing accomplishments achieved through symbolic interaction, Blumer insisted on grounding scholarly knowledge about the human condition in the empirical world of peopleOs experiences. Organized and introduced by Thomas J. Morrione, a colleague and friend to whom Blumer entrusted his unpublished papers, the volume also includes BlumerOs correspondence with David L. Miller about Mead's theories and other related correspondence. For a greater understanding of both MeadOs philosophies and Blumer's, this volume will be essential reading for students and teachers of social theory and symbolic interactionism.