Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The gender segregated nature of vocational education (VET) has received little attention in the stratification literature, despite the well-known consequences of VET for differences in labour market outcomes, such as job placement, income and access to full-time employment. This book investigates the institutional contexts of gender segregation in VET from a comparative perspective, through a number of cross-national comparisons as well as more in-depth studies of Canada, Norway, Germany, Australia and Bulgaria.The various chapters tackle questions about occupational expectations, gendered pathways to applied fields of study, educational transitions, feminization of occupations and the relationship between educational choice and opportunity structures. We discuss the relationship between institutional contexts and gender-typing of educational programs, and whether VET system characteristics make a difference to occupational outcomes across countries. The book concludes with a chapter on education-to-employment transitions (based on a large scale comparative project on labour market entry) assessing the impact of vocational education on gendered labour market inequalities.