Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For over four decades, scholars have been investigating male dominance - both symbolically and numerically -within popular music. The heavier genres of popular music, metal music in particular, have been male dominated spaces, which are difficult to navigate for women participating as fans, musicians, or both. Studies on gender inequality in metal music have convincingly demonstrated how gender dynamics shape the reception of metal music and metal scenes all over the globe. Yet, they shed relatively little light on the extent of and reasons for metal music's male domination from a production perspective. This book fills this gap, offering is a systematic and large-scale overview of gender inequality in metal music production. In other words: how many women - compared to men - are participating in metal bands and what are the causes for the differences in participation?