Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A film institute was the first cultural institution to be created by the new Cuban revolutionary government in 1959. One of its aims was to create a new cinema to suit the needs of the Revolution in a climate of transformation and renewal. During the same period, issues of gender equality and gender relations became important as the Revolution attempted to eradicate some of the negative social tendencies of the past. Through the prism of the gender debate, Cuban cinema both reflected and shaped some of the central ideological concerns on the island at this time. This book brings together these two extremely significant aspects of the Cuban revolutionary process by examining issues of gender and gender relations in six Cuban films produced between 1974 and 1990. Using close textual analysis and theoretical insights from feminism and postmodernism, the author argues that the portrayal of aspects of gender relations in Cuban cinema developed along a progressive path, from expressions of the modern to expressions of the postmodern.