Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Geer Steyn (1945) neemt een opmerkelijke positie in de Nederlandse beeldhouwkunst in. Afkomstig uit de figuratieve traditie van de Amsterdamse Rijksakademie werd zijn artistieke pad nadien drastisch gewijzigd door zijn studie bij de beroemde abstracte beeldhouwer Fritz Wotruba in Wenen. Bijzonder aan het werk van Steyn is dat hij zijn sculpturale denken in series vastlegt: in steen of klei. In reeksen zich herhalende en zichzelf telkens vernieuwende vormen ontwikkelt het beeld zich tot de essentie van het onderwerp.
Steyns bijdrage aan de beeldhouwkunst onderscheidt zich in twee richtingen. Zijn penningen vormen de plastische uitlaatklep van zijn monumentaal streven, virtuoos gemodelleerd, altijd groot gehouden, vertellend maar nooit illustratief, vol plastische vondsten. Daar tegenover staat een woud van stenen totems, iconen van het mensbeeld. Steyn zet zijn observaties van zijn directe omgeving om in monumentale abstracties, bouwwerken vol leven die allerlei associaties oproepen: met lichamen en landschappen, met oertijd en heden, met Paaseiland en New York.