Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Are computer games literature?»Games and Literature« explores the intersections of literary studies and digital games. This volume examines how games function as narrative media, cultural artefacts, and objects of scholarly preservation. With perspectives from literary scholars, archivists, and game researchers, it highlights the evolving status of games within academia and cultural memory. Emphasising interdisciplinary approaches, the book addresses storytelling, archiving practices, and game analysis, contributing to ongoing debates on how cultural artefacts evolve through digital media.Abstract: Der Sammelband »Games & Literature«, hervorgegangen aus einer internationalen Konferenz am Deutschen Literaturarchiv Marbach, untersucht die Schnittstellen von Literaturwissenschaft und digitalen Spielen. Literaturwissenschaftler/-innen, Spieleforscher/-innen und Vertreter/-innen sammelnder Einrichtungen beleuchten Games u. a. als narrative Medien (Storytelling), kulturelle Artefakte und Objekte wissenschaftlicher Bewahrung und Archivierung.Der Band erscheint vollständig in englischer Sprache.