Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Gaius Meets Cicero. Law and Rhetoric in the School Controversies sheds new light on a much debated issue in the field of Roman law, i.e. the so-called 'school controversies' between the Sabinians and the Proculians. Tessa Leesen rejects the general assumption in modern literature that the two schools each adhered to a fundamentally different theoretical conception of law. She argues that the 'school controversies' as described in Gaius' Institutiones arose in legal practice when the heads of the two schools were consulted by two conflicting parties and each gave opposing advice. In order to make their opinions persuasive, the jurists were in need of adequate arguments. For this purpose, they made use of rhetoric and of the argumentative theory of topoi as described in Cicero's Topica.