Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Foreword: Theodore P. Labuza.- Preface: Israel Goldberg.- Contributors.- I. Introduction.- Chapter1. Introduction.- II. Health Attributes of Functional Foods.- Chapter2. Reducing the risk of cardiovascular disease.- Chapter3. Reducing the risk of cancer.- Chapter4. Functional foods in the control of obesity.- Chapter5. Nutrient control of immune function.- Chapter6. Dietary factors modulating the rate of aging.- Chapter7. Mood and performance foods.- Chapter8. Medical foods.- III. Health Functionality of Food Components.- Chapter9. Dietary fiber.- Chapter10. Special physiological functions of newly developed oligosaccharides.- Chapter11. Sugar alcohols.- Chapter12. Amino acids, peptides and proteins.- Chapter13. Vitamins for optimal health.- Chapter14. Lactic acid bacteria as promoters of human health.- Chapter15. Nutrition of macrominerals and trace elements.- Chapter16. Fatty acids.- Chapter17. Phytochemicals and antioxidants.- IV. Market and Competition.- Chapter18. Functional foods in Japan.- Chapter19. The development of the functional food business in the United States and Europe.- Chapter20. The potential role of functional foods in medicine and public health.- Chapter21. The role of marketing communication in the introduction of functional foods to the consumer.- Chapter22. The food industry's role in functional foods.- V. Consumer's Viewpoint.- Chapter23. Consumers' view on functional foods.- VI. Future Prospects.- Chapter24. Future prospects for functional foods.