Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At first glance, Daniel Lerner and Jimi Adesina would seem to be implacably opposed:Lerner's championing of modernity in the Middle East during the 1950s seems at odds with Adesina's apparent rejection of technology for technology's sake in Africa some fifty years later. However, a closer reading of both authors reveals a shared belief in the transformative power of education. Both men are united in their understanding that education and literacy must accompany technical developments on the march to progress. For Lerner, 'the modernising man' has to make sense of the media to which he (or she) is exposed. Furthermore, Adesina argues that 'endogeneity' and sustainability rooted in African intellectual activity are essential elements in any technological development. Otherwise, what will be adopted are, in his words, "Western patterns of consumption not Afrocentric trends of development."
From "The Passing of Traditional Society" to the "fatal distractions" of today's information technology, authentic education still empowers individuals and societies to distinguish between the vacuous and the valuable.