Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: In his lectures held first in Jena in 1802/3 and then repeated in Wurzburg in 1804 and 1805, Schelling developed his new philosophy of art, which was radical when compared to all previous aesthetics, subsequent to the System of 1800 and the lectures On the Method of Academic Study. Schelling dismissed the effect aesthetics and the imitation aesthetics which had been common right up to Kant in favor of an aesthetics of medium and genre. This was based on the insight that art represents a world which is as self-contained and complete as nature is. In the philosophy of art, Schelling implemented the approach of identity philosophy paradigmatically from the perspective of system and content. This edition will make the text accessible in a new editorial form as a catalogue (available on a CD-ROM) of references to music, the visual arts, architecture and literature. The edition is based on the texts from the literary estate in the Sammtlichen Werken and will include the previously unknown unpublished transcripts from Jena and Wurzburg. German description: In seinen zwischen 1802-1805 in Jena und Wurzburg gehaltenen Vorlesungen zur Asthetik entfaltet Schelling im Spannungsfeld zwischen Romantik und Klassizismus ein System der Kunste auf Grundlage der eigenen Identitatsphilosophie. Die Edition folgt dem Text der Sammtlichen Werke aus der Wurzburger Zeit und gibt zusatzlich eine Jenaer Nachschrift wieder. Daneben enthalt der Band das sog. Alteste Systemprogramm des Deutschen Idealismus von 1796; dazu werden zwei Gedichte Schellings herausgegeben: das Epikurisch Glaubensbekenntnis von 1799 und ein Naturgedicht Schellings, die sog. Stanzen.