Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Gillian Jondorf challenges the traditional critical approaches to French Renaissance theater, reevaluating its literary merit and originality. She shows how playwrights of the sixteenth century actually achieved an originality by introducing classical themes, breaking with the medieval tradition of religious and morality plays. Whereas many critics have considered writers of French Renaissance drama as mere forerunners of the more famous seventeenth-century writers such as Molière or Racine, Jondorf argues that these plays should be seen as competent and skillfully-composed in their own right. This book will appeal to students of Renaissance literature and European drama, as well as those interested in questions of originality and literary influence.