Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From a critical perspective, Free Air is consistent with Sinclair Lewis's lean towards egalitarian politics, which he displays in his other works (most notably in It Can't Happen Here). Examples of his politics in Free Air are found in Lewis's emphasis on the heroic role played by the book's protagonist, Milt Dagget, a working class everyman type. Conversely, Lewis presents nearly every upper-class character in Claire Boltwood's world (including her railroad-mogul father) as being snobby elitists. The story also champions the democratic nature of the automobile versus the more aristocratic railroad travel. Lewis's showing favoritism towards the freedom which automobiles would eventually accord the working and middle classes bolsters the egalitarian, democratic aesthetic. Free Air is one of the first novels about the road trip, a subject around which the Beats (most notably Jack Kerouac) would build a cult following in the mid-20th century.