Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hurricane Katrina's devastation of New Orleans, the international financial crisis, protests in London, the Berlusconi scandal, an earthquake in Haiti, an oil spill in the Gulf of Mexico, the tsunami in Japan, the killing of Osama Bin Laden, revolution at home and abroad - the headlines of the past decade have been a true roller-coaster ride. Self-proclaimed news junkie Fred Tomaselli has been responding to these earth-shattering events through a fascinating series of artworks collected here for the first time. Tomaselli superimposes his signature psychedelic aesthetic on the front page of the New York Times, setting up a striking contrast between the paper's sober depictions of reality and the artist's vivid interventions. Readers will delight in comparing the actual headlines, captions, and articles that surround the images with Tomaselli's trippy, highly detailed interpretations. This series has already captured the attention of cultural and journalistic luminaries, including the award-winning author Lawrence Weschler. Filled with gorgeous reproductions of works that range from tongue-in-cheek satire to unmitigated outrage, this timely volume is certain to appeal to art lovers as well as street-smart consumers of today's headline news.