Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The paintings of Francis Bacon are so confrontationally wordless in their articulations of the human plight that they seem-almost as a result-to attract continual commentary and meditation (not least from Bacon himself). Since Bacon's studio and its contents were moved to Dublin, and those contents at last documented and examined, a wealth of information has come to light about the artist's processes, his working habits, his readings and his source material.
Benefiting from these new resources for Bacon studies, and marking the centenary of the artist's birth, this collection of nine essays from leading scholars worldwide is edited by the leading Bacon scholar Michael Harrison, and is full of fascinating new takes on the work. Contributors to these new perspectives on Bacon are Darren Ambrose, Rebecca Daniels, Hugh M. Davies, Marcel Finke, Martin Harrison, Andrew R. Lee, Brenda Marshall, David Alan Mellor, Joanna Russell and Brian Singer.