Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The writing center (WC) interaction is one of the least researched interactional situations even though it has become an important academic context which has a sizable impact on students learning. This study applies the concepts of frame (Goffman, 1974) and contextualization cues (Gumperz, 1982) to the discourse analysis of volubility (turn length and distribution) and questions (question types and frequencies) used in university WC interactions involving native (NS) and nonnative speakers (NNS) of English. In actual WC practices, the collaborative frame described in the by-now-traditional WC theory influenced by social constructionism, the tutor s frame, and the student s frame intertwine, and they may often conflict with each other. The research results reflect a gap between the collaborative frame defined in the WC theory and the actual WC practices, and suggest a more flexible and realistic tutor training and tutorial method to narrow the gap. Students and scholars who are interested in discourse analysis, second language acquisition, and/or WC practices in universities will find this book useful.