Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The 'Gainsborough melodramas' were a mainstay of 1940s British cinema, and helped make the careers of such stars as Margaret Lockwood, James Mason and Stewart Granger. But what was unique about these films? And who were the directors behind them? This book presents four key filmmakers, each with his own talents and specialities. It traces their professional lives through the highs of the 1940s, when the popularity of Gainsborough films was at its peak, to the tougher decades that followed the genre's decline. Featuring expert analysis of such films as The Man in Grey (1943), Madonna of the Seven Moons (1945) and The Upturned Glass (1947), alongside valuable historical context, the book constitutes the first extended examination of this group of directors. It combines critical acumen with readability, making it a valuable resource for students, lecturers and general readers alike.