Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Con la expresión formas de la forma se quiere designar las diversas maneras de comprender lo reunido consigo mismo, lo que hace que algo sea lo que es y lo diferencia como tal cosa: la determinación ontológica. En el pensamiento griego el eîdos platónico, la mor- fé aristotélica o los conceptos de logos, dike o nomos evidencian la primacía de la determinación. Conceptos que encuentran sus equivalentes indoiranios en términos como: ruvan, kehrpa o farrah en avéstico; jorrah o kirb en pahleví; o rupa o nama en sánscrito. Donde prima la determinación se valora la identidad individual, la persona, la diferencia, la intrínseca pertenencia de algo consigo mismo. Frente a este principio se levanta lo indeterminado, el predominio de la unidad más allá de las diferencias. La Unidad absoluta, el monismo, donde las determinaciones particulares carecen de consistencia metafísica y todo se subsume en el seno de la verdadera realidad, es decir, el Uno indeterminado que trasciende y anula todas las diferencias. En los sistemas de Identidad absoluta nociones como forma, yo, identidad particular, tienden a disolverse.