Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is based on an historical investigation exploring the impact of the Carnegie Corporation s philanthropic cultural and educational activities in North America and Australia during the 1940s. The author examines the Carnegie s formation of public values and perceptions using cultural and aesthetic material in order to transmit American ideological ideals with the goal of influencing Australian, Canadian and US cultural norms. The principal case examined in this book is the Art of Australia 1788- 1941 exhibition, which toured the US and Canada during 1941-42. The investigation deploys a theoretical framework derived from the writings of Tony Bennett to analyse empirical data. This account highlights the museum as a significant arena for establishing and legitimating social norms and practices whilst steering cultural values and would be especially useful for professionals interested in the role alliance building plays in the promotion of cultural and political agendas.