Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
World War I prompted the first massive organized propaganda campaign of the twentieth century. Posters, pamphlets, and other media spread fear about the "Hun," who was often depicted threatening American families in their homes, while additional campaigns encouraged Americans and their allies to support the war effort. With most men actively involved in warfare, women and children became a special focus--and a tool--of social manipulation during the war. For Home and Country examines the propaganda that targeted noncombatants on the home front in the United States and Europe during World War I. Cookbooks, popular magazines, romance novels, and government food agencies targeted women in their homes, especially their kitchens, pressuring them to change their domestic habits. Children were also taught to fear the enemy and support the war through propaganda in the form of toys, games, and books. And when women and children were not the recipients of propaganda, they were often used in propaganda to target men. By examining a diverse collection of literary texts, songs, posters, and toys, Celia Malone Kingsbury reveals how these pervasive materials were used to fight the war's cultural battle.