Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The early essays of the most influential French film critic of the post-68 period.
The Footlights (1983) was the first book by Serge Daney, a film critic admired in his lifetime by Gilles Deleuze and Jean-Luc Godard and recognized since his premature death in 1992 as the most important French writer on film after André Bazin. The Footlights stands apart in Daney’s body of work as the only collection of his essays he conceived of as a book, organizing his seminal pieces from Cahiers du Cinéma by theme and linking them with original texts that reflect in a personal voice on the doubts, battles, and illuminations of a generation of film lovers inspired by the explorations of Lacanian theory and roused by the collective aspirations of Maoist dogma. In pieces on fellow travelers Godard and Straub/Huillet, on films ranging from Pasolini’s Saló to Spielberg’s Jaws, and on the difference between film language and television discourse, Daney offers a definitive portrait of an era of radical hope and disappointment.