Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This text provides a comprehensive introduction to the study of football. Writing in an accessible yet critical style, Giulianotti analyses the social and historical dimensions of the world's most popular game. The author locates football culture within the broader context of contemporary societies and social trends. As the game enters the new millennium, football's global dimensions become increasingly apparent. Players, playing styles and supporter identities all travel beyond nations and continents more and more frequently. Yet major inequalities remain within football's brave new world: working-class fans are replaced by middle-class consumers; women and non-whites continue to play marginal roles in most football nations; small football clubs and nations lose out to those with larger football markets. Giulianotti examines systematically football's key social aspects: the supporter cultures, the development of stadia, the business and television revolution, professional football players and the diversity of playing styles.