Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Folk Music and Modern Sound Essays by Amiri Baraka, Doris J. Dyen, Dena J. Epstein, David Evans, Kenneth S. Goldstein, Anthony Heilbut, William Ivey, Charles Keil, A. L. Lloyd, Bill C. Malone, Robert Palmer, Vivian Perlis, Mark Slobin, Richard Spottswood, and Charles K. Wolfe Edited by William Ferris and Mary L. Hart Scholars have long recognized the influence of folk music on both art and popular music and important questions about contemporary folk music are being raised. The process through which traditional music assumes new forms is complex, a tangle of effects by such forces as urbanization, industrialization, migration, new technology, and, particularly in the United States, the invigorating mix of cultures from many lands. Equally complex, but perhaps more hotly debated, is the question of what this transformation means for the continuity of traditional music itself. At a conference on "Folk Music and Modern Sound" held at the University of Mississippi in April 1980, scholars from many fields met to seek answers to some of these questions. The essays in this volume were papers originally presented at the conference. Reflecting both the challenge and the fascination of the search, their subjects range from the impact of technology on the British folksong revival to regional characteristics of early rock and roll in New Orleans. Along the way, attention is given to the blues, Sacred Harp singing, ethnic music, both black and white gospel, country music, and the polka. Other topics include the intersection of music from the Yiddish-American theater with that of Broadway, the wide influence and commercialization of black music in popular music, myths about early black music, and Charles Ives as folk hero. Each contributor explores both traditional and modern forms, showing that folk music reflects contemporary as well as historical experiences. Each shows how performers shape music in a variety of racial and ethnic traditions. Together they merge blues, country, Yiddish, Polish, and Sacred Harp singers in an Ives-like tribute to folk music and modern sound.