Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The seemingly random and spontaneous lines and formations in the paintings of Florin Kompatscher are reminiscent of an airy constellation of individual, yet corresponding comic panels. Recently he has taken this to the extreme and developed it into a spatially perceptible, accessible construct in the world of symbols--from panel painting and wall painting to sculpturally formed lineatures. Yet another explorer of the phenomena of a visual subjectivity is Albert Oehlen--both painters, Kompatscher and Oehlen, know and appreciate each other, and Oehlen likewise juxtaposes the invariably dominant abstraction of his painting with isolated figurative elements. Both thus abrogate a tradition that saw abstraction in strict opposition to illusionistic representationalism in painting. Oehlen coined the wonderful term of "post-non-representationality" for this; with Kompatscher this can be expanded to the even more paradoxical concept of "post-pre-representationality." Or simply said, according to Merleau-Ponty: "Nothing is more difficult than to know precisely what we see."