Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Flags and Faces, based on David Lubin's 2008 Franklin D. Murphy Lectures at the University of Kansas, shows how American artists, photographers, and graphic designers helped shape public perceptions about World War I. In the book's first section, "Art for War's Sake," Lubin considers how flag-based patriotic imagery prompted Americans to intervene in Europe in 1917. Trading on current anxieties about class, gender, and nationhood, American visual culture made war with Germany seem inevitable. The second section, "Fixing Faces," contemplates the corrosive effects of the war on soldiers who literally lost their faces on the battlefield, and on their families back home. Unable to endure distasteful reminders of war's brutality, postwar Americans grew obsessed with physical beauty, as seen in the simultaneous rise of cosmetic surgery, the makeup industry, beauty pageants, and the cult of screen goddesses such as Greta Garbo, who was worshipped for the masklike perfection of her face. Engaging, provocative, and filled with arresting and at times disturbing illustrations, Flags and Faces offers striking new insights into American art and visual culture from 1915 to 1930.