Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Film at the Intersection of High and Mass Culture analyses the contradictions and interaction between high and low art, with particular reference to Hollywood and European cinema. Written in the essayistic speculative tradition of Walter Benjamin and Thedor Adorno, this study also includes analyses of several key films of the 1980s. Tracing the boundaries of such genres as film noir, science fiction and melodrama, it demonstrates how these genres were radically expanded by such film makers as Neil Jordan, Chris Marker and Georges Franju. This work also reflects on kitsch, the star system, racial and gender stereotypes and the nature of audience participation. While defining the conditions under which the symbiotic relationship between high and mass culture can be cross-fertilising, the study stresses their inevitably contradictory characteristics.