Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Born in Ancoats, a deprived industrial area of Manchester, Charles Rowley (1839-1933) witnessed what he saw as the degeneration of inner-city life in the second half of the nineteenth century. His family's picture-framing business, combined with his love of culture, brought him into contact with the ideas and personalities associated with the Pre-Raphaelite Brotherhood, notably William Morris. As a social reformer, Rowley was suspicious of organised charity and its tendency to patronise those it tried to support. Through a number of progressive initiatives, he laboured to bring art and culture to working people: the Ancoats Brotherhood, which organised lectures and reading groups, was among the many projects he fostered. First published in 1911, these well-illustrated memoirs present a thoughtful portrait of Rowley's experiences and enthusiasms, touching upon his interactions with such artists as Ford Madox Brown, Dante Gabriel Rossetti and William Holman Hunt.