Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From the organization of private businesses and public services to the optimization of everyday life, management is a ubiquitous term today. Denoting efficiency and control, management has become a catchall term for successful living in neoliberal times. The term is so ubiquitous that it often avoids scrutiny outside of business schools and organizational theory. As the essays collected in Fictions of Management show, however, management has a history closely bound up with cultural practices. While the meaning of management has been critically negotiated in literature since the industrial revolution, management theory in turn draws on cultural resources for animating technical rationality with engaging stories and corporate visions. Tracing the relationship between management and fiction in the United States, where the mutual influence between the two has been the greatest and shaped management culture globally, the contributors to this volume provide a unique perspective on changing forms of management through the lens of American literature and culture.