Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
When watching the latest instalment of Batman, it is perfectly normal to say that we see Batman fighting Bane or that we see Bruce Wayne making love to Miranda Tate. We would not say that we see Christian Bale dressed up as Batman going through the motions of punching Tom Hardy dressed up us Bane. Nor do we say that we see Christian Bale pretending to be Bruce Wayne making love with Marion Cotillard, who is playacting the role Miranda Tate. But if we look at the history of cinema and consider contemporary reviews from the early days of the medium, we see that people thought precisely in this way about early film. They spoke of film as no more than documentary recordings of actors performing on set. In an innovative combination of philosophical aesthetics and new cinema history, Mario Slugan investigates how our default imaginative engagement with film changed over the first two decades of cinema. It addresses not only the importance of imagination for the understanding of early cinema but also contributes to our understanding of what it means for a representational medium to produce fictions. Specifically, Slugan argues that cinema provides a better model for understanding fiction than literature.