Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ewe dance-drumming has been extensively studied throughout the history of ethnomusicology, but up to now there has not been a single study that addresses Ewe female musicians. James Burns redresses this deficiency through a detailed ethnography of a group of female musicians from the Dzigbordi community dance-drumming club from the rural town of Dzodze, located in South-Eastern Ghana. Dzigbordi was specifically chosen because of the author's long association with the group members, and because it is part of a genre known as adekede, or female songs of redress, where women musicians critique gender relations in society. Burns uses audio and video interviews, recordings of rehearsals and performances and detailed collaborative analyses of song texts, dance routines and performance practice to address important methodological shifts in ethnomusicology that outline a more humanistic perspective of music cultures. This perspective encompasses the inter-linkages between history, social processes and individual creative artists. The voices of Dzigbordi women provide us not only with a more complete picture of Ewe music-making, they further allow us to better understand the relationship between culture, social life and individual creativity. The book will therefore appeal to those interested in African Studies, Gender Studies and Oral Literature, as well as ethnomusicology. Includes documentary on the downloadable resources.