Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nineteenth-century German classical philology underpins many structures of the modern humanities. In this book, Constanze Güthenke shows how a language of love and a longing for closeness with a personified antiquity have lastingly shaped modern professional reading habits, notions of biography, and the self-image of scholars and teachers. She argues that a discourse of love was instrumental in expressing the challenges of specialisation and individual formation (Bildung), and in particular for the key importance of a Platonic scene of learning and instruction for imagining the modern scholar. The book is based on detailed readings of programmatic texts from, among others, Wolf, Schleiermacher, Boeckh, Thiersch, Dilthey, Wilamowitz and Nietzsche. It makes a case for revising established narratives, but also for finding new value in imagining distance and an absence of nostalgic longing for antiquity.