Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hace mucho tiempo que la devaluada palabra ?diálogo' ?conversación en busca de un acuerdo, que además generalmente suele traducirse en una imposición? dejó de resultar adecuada para caracterizar lo que pasa en el «Fedón» y en el corpus platónico en general: a poco que se lea el texto platónico se reparará en que lo buscado desde su mismo inicio ?por eso el ?diálogo platónico' representa un género único? es más bien el desacuerdo y la distancia, aunque sea con el paradójico fin de alcanzar la verdad; una verdad que, por lo tanto, no se identificará con una o con otra tesis, sino con un constante ?examinar' y ?poner a prueba'. Lo decisivo de la forma ?diálogo' no consistirá por tanto en tratar un tema, que en el caso del «Fedón» incluso podría ser el de la muerte o la inmortalidad, sino en ejercer y cuidar el propio decir en torno a ellas. Por eso el «Fedón» no cuenta la muerte de Sócrates, sino que trata de decir cuál es la actitud del filósofo ante la muerte, que no es una cuestión cualquiera, sino la decisiva, porque de un golpe viene a definir «la travesía de la vida» (85d).